مقاله تبيين جامعه‌شناختي مدگرايي در بين جوانان شهر يزد

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

مقاله تبيين جامعه‌شناختي مدگرايي در بين جوانان شهر يزد دارای 25 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تبيين جامعه‌شناختي مدگرايي در بين جوانان شهر يزد کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله تبيين جامعه‌شناختي مدگرايي در بين جوانان شهر يزد،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تبيين جامعه‌شناختي مدگرايي در بين جوانان شهر يزد :


سال انتشار : 1394

تعداد صفحات :25

مدگرایی یکی از مهم‌ترین پدیده­های اجتماعی مدرن است که هم زاده­ تحولات فرهنگی و اجتماعی معاصر و هم ریشه بروز بسیاری از تغییرات فرهنگی به شمار می آید. هدف این تحقیق، بررسی مدگرایی جوانان در یک رویکرد جامعه شناختی است. مبنای نظری برای طرح فرضیه چندمتغیره، نظریات بوردیو، گیدنز، بلاو، تاجفل و ترنر است و فرضیه­ پژوهش در قالب یک مدل ساختاری و چندمتغیره طرح شده است. مطالعه به روش پیمایشی، با نمونه­گیری خوشه­ای چندمرحله­ای با حجم 400 نفر در میان جوانان 15 تا 29 ساله­ شهر یزد با استفاده از پرسشنامه­ انجام شد. نتایج نشان داد میانگین شاخص کلی مدگرایی پایین تر از متوسط است. بیشترین تأثیرات بر مدگرایی به­ترتیب ناشی از مدگرایی خانواده، منش، همنوایی اجتماعی، دینداری و دلبستگی به خانواده است. برآورد شاخص­های کلی برازش و همچنین ضرایب ساختاری و اندازه­گیری، کلیت مدل طرح­ شده را تأیید می­کند.- هرچند برخی اصلاحات در آن می­تواند به بهبود مدل در مطالعات آینده کمک کند.

لینک کمکی