مقاله شناسايي و اولويت‌بندي عوامل مؤثر بر حضور تماشاگران در مسابقات ليگ برتر بسکتبال ايران

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 مقاله شناسايي و اولويت‌بندي عوامل مؤثر بر حضور تماشاگران در مسابقات ليگ برتر بسکتبال ايران دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شناسايي و اولويت‌بندي عوامل مؤثر بر حضور تماشاگران در مسابقات ليگ برتر بسکتبال ايران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله شناسايي و اولويت‌بندي عوامل مؤثر بر حضور تماشاگران در مسابقات ليگ برتر بسکتبال ايران،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شناسايي و اولويت‌بندي عوامل مؤثر بر حضور تماشاگران در مسابقات ليگ برتر بسکتبال ايران :


سال انتشار : 1395

تعداد صفحات :26

هدف: : هدف از این تحقیق، بررسی عوامل مؤثر بر حضور تماشاگران لیگ برتر بسکتبال ایران است. روش‌شناسی: پژوهش از نوع توصیفی، پیمایشی است. پرسشنامه مورداستفاده در این تحقیق در نوبت­های مختلف توسط گرین (1995)، هانسن و گوتیر (1992)، اسکافیلد (1983)، کاسکی (1994) و ژانگ و همکاران (1995) به‌منظور بررسی عوامل مؤثر بر حضور تماشاگران در ورزشگاه­ها در ورزش­های توپی مورد استفاده قرار گرفته است. پس از تعیین حجم نمونه، پرسشنامه با روش نمونه­گیری تصادفی در دسترس بین 370 نفر از تماشاگران در دو ورزشگاه و دو شهر تهران و اصفهان توزیع گردید. پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ 79/0 به دست آمد. داده­ها با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی و آزمون­های فریدمن و تعقیبی ویل­کاکسون تجزیه و تحلیل شد. یافته‌ها: : نتایج نشان می­دهد که عامل نظم، امنیت و انضباط اخلاقی (برگزاری منظم و مناسب لیگ، برخورد مناسب پرسنل و مأموران کنترل نظم و مدیریت رفتار) مهم­ترین دلیل حضور تماشاگران بود. از بین عامل خدمات، تسهیلات و امکانات ورزشگاه (مناسب بودن جایگاه تماشاگران و سهولت در تهیه بلیت)، کسب هویت ورزشی و پرکردن اوقات فراغت (برخورداری ورزشگاه­ها از امکانات و تجهیزات مدرن، و حضور با دوستان در مسابقه­ها)، حساسیت رقابت و نتیجه آن، حضور بازیکنان مطرح (ستاره) در تیم­های ورزشی، فضا و زمان مناسب برگزاری مسابقه، مطلوب بودن سیستم گرمایشی و سرمایشی سالن و برگزاری مسابقه در تعطیلات آخر هفته، اطلاع­رسانی و تبلیغات مناسب در مورد زمان و مکان مسابقه به ترتیب بیشترین تأثیر را بر حضور تماشاگران در ورزشگاه داشته­اند. نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج تحقیق انتظار می­رود مسئولان مربوطه به‌منظور افزایش حضور تماشاگران در ورزشگاه­ها برنامه­ریزی­های مناسب برای حفظ و ارتقای هنجارهای حاکم بر سالن­های محل برگزاری مسابقه­ها اتخاد نمایند. افزون بر این، فراهم ساختن امکانات رفاهی برای ورزشگاه­ها و تبلیغات مناسب در مورد زمان و مکان برگزاری مسابقات می­تواند سبب افزایش شمار تماشاگران در ورزشگاه­ها گردد.

لینک کمکی