مقاله خوراکي‌هاي تبليغ شده در تلويزيون از منظر ارزش غذايي و تأثيرگذاري بر چاقي کودکان

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 مقاله خوراکي‌هاي تبليغ شده در تلويزيون از منظر ارزش غذايي و تأثيرگذاري بر چاقي کودکان دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله خوراکي‌هاي تبليغ شده در تلويزيون از منظر ارزش غذايي و تأثيرگذاري بر چاقي کودکان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله خوراکي‌هاي تبليغ شده در تلويزيون از منظر ارزش غذايي و تأثيرگذاري بر چاقي کودکان،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله خوراکي‌هاي تبليغ شده در تلويزيون از منظر ارزش غذايي و تأثيرگذاري بر چاقي کودکان :




تعداد صفحات :24

هدف اصلی این مقاله، شناخت ویژگی‌های کمّی تبلیغات مواد غذایی تلویزیون، جاذبه‌های تبلیغی و مضامین مورد استفاده در این تبلیغات است که موجب ترغیب مخاطبان، بویژه کودکان و نوجوانان به خرید و مصرف این محصولات می‌شود. برای این منظور، با استفاده از روش تحلیل محتوای کمّی و تماتیک 308 پیام‌ بازرگانی پخش شده بین ساعت‌های 4 بعدازظهر تا 11 شب (شبکه‌های 1، 2، 3 و 5) که با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شده مورد بررسی قرار گرفته‌اند تا انواع مواد خوراکی تبلیغ شده و متغیرهایی که موجب تغییر در رفتار تغذیه‌ای کودکان و نوجوانان می‌شوند‏، شناسایی شوند. بر اساس نتایج به دست آمده،6درصد از آگهی‌های تبلیغی به مواد لبنی،2/4درصد به مواد نشاسته‌ای و 7/10درصد به مواد خوراکی فاقد ارزش تغذیه‌ای سالم مربوط بودند. تحلیل تماتیک نمونه‌های مطالعه شده نشان می‌دهد که مضامین نهفته در پیام‌های بازرگانی مربوط به خوراکی‌های فاقد ارزش غذایی عبارت از رقابت برای خوردن و رواج تک‌خوری‏، اغراق در انرژی‌زا بودن محصول و تغییر حالت‌های احساسی هستند.

لینک کمکی