مقاله کنترل ارتعاشات تير ساندويچي با لايه‌ي مغناطيسي بر پايه‌ي منطق فازي

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 مقاله کنترل ارتعاشات تير ساندويچي با لايه‌ي مغناطيسي بر پايه‌ي منطق فازي دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله کنترل ارتعاشات تير ساندويچي با لايه‌ي مغناطيسي بر پايه‌ي منطق فازي  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله کنترل ارتعاشات تير ساندويچي با لايه‌ي مغناطيسي بر پايه‌ي منطق فازي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله کنترل ارتعاشات تير ساندويچي با لايه‌ي مغناطيسي بر پايه‌ي منطق فازي :


سال انتشار : 1395

تعداد صفحات :17

در این مقاله به بررسی تاثیر استفاده از لایه‌ی هوشمند مغناطیسی در کاهش و سرکوب ارتعاشات ناخواسته‌ در تیرهای هوشمند پرداخته شده است. تیری سه‌لایه متشکل از یک لایه‌ی الاستومر مگنتورئولوژیکال که به‌صورت ساندویچی بین دو لایه‌ی الاستیک قرار دارد، در نظر گرفته شده است. با مدل‌سازی رفتار لایه‌ی مگنتورئولوژیکال به‌صورت ماده‌ی ویسکوالاستیک در ناحیه‌ی قبل از تسلیم، معادلات حاکم بر حرکت تیر ساندویچی به‌همراه شرایط مرزی متناظر با استفاده از اصل همیلتون به‌دست آمده است. به‌علت وابسته‌بودن مدول برشی لایه‌ی مگنتورئولوژیکال به میدان مغناطیسی، با تغییر میدان وارد بر هسته‌، سختی و میرایی تیر هوشمند می‌تواند به سرعت تغییر ‌کند و از این قابلیت برای کنترل و میراسازی ارتعاشات ناخواسته‌ی وارد بر سیستم استفاده شده است. انتخاب میدان مغناطیسی مناسب برای رسیدن به پاسخ گذرای مطلوب، توسط یک کنترلر فازی با استفاده از جابه‌جایی و سرعت مودال، به‌عنوان ورودی‌های کنترلر انجام می‌شود. پارامترهای مودال تیر ساندویچی شامل فرکانس‌های طبیعی و شکل‌مودهای متناظر به‌دست آمده و با نتایج موجود مقایسه و صحه‌گذاری شده است. در ادامه از روش گلرکین برای رسیدن به معادله‌ی زمانی حاکم بر تیر، با در نظرگرفتن اثر میدان مغناطیسی، استفاده شده است. نتایج حاصل از شبیه‌سازی نشان می‌دهد که لایه‌ی هوشمند مغناطیسی به‌همراه کنترلر طراحی شده بر اساس منطق فازی می‌تواند به‌طور موثری در میراسازی ارتعاشات ناخواسته‌ی وارد بر سیستم مورد استفاده قرار گیرد. نتایج حاصل از این پژوهش می‌تواند در طراحی و تحلیل تیرهای هوشمند، به‌عنوان اجزای اصلی سازه‌های پیشرفته‌ی مهندسی ‌برای بهبود عملکرد دینامیکی این سیستم‌ها استفاده شود.

لینک کمکی