مقاله ميزان دسترسي و نفوذ فناوري اطلاعات و ارتباطات در عرصه هاي اقتصادي- اجتماعي جامعه روستايي (مطالعه موردي: دهستان قلعه قافه،شهرستان مينودشت)

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

مقاله ميزان دسترسي و نفوذ فناوري اطلاعات و ارتباطات در عرصه هاي اقتصادي- اجتماعي جامعه روستايي (مطالعه موردي: دهستان قلعه قافه،شهرستان مينودشت) دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ميزان دسترسي و نفوذ فناوري اطلاعات و ارتباطات در عرصه هاي اقتصادي- اجتماعي جامعه روستايي (مطالعه موردي: دهستان قلعه قافه،شهرستان مينودشت) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله ميزان دسترسي و نفوذ فناوري اطلاعات و ارتباطات در عرصه هاي اقتصادي- اجتماعي جامعه روستايي (مطالعه موردي: دهستان قلعه قافه،شهرستان مينودشت)،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ميزان دسترسي و نفوذ فناوري اطلاعات و ارتباطات در عرصه هاي اقتصادي- اجتماعي جامعه روستايي (مطالعه موردي: دهستان قلعه قافه،شهرستان مينودشت) :


سال انتشار : 1396

تعداد صفحات :24

دسترسی به فناوری های اطلاعات و ارتباطات و استفاده از آن می تواند اثرات چشمگیری بر کاهش فقر و کسب اهداف توسعه اقتصادی_ اجتماعی داشته باشد. این مقاله به بررسی میزان دسترسی و نهایتا استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در عرصه های اجتماعی- اقتصادی نواحی روستایی می پردازد که در آن فناوری اطلاعات و ارتباطات در بر گیرنده خدمات موبایل، تلفن ثابت، کامپیوتر، اینترنت، رادیو و تلویزیون می باشد. جامعه آماری این پژوهش سکونت گاههای روستایی دهستان قلعه قافه است، تعداد نمونه 303 نفر برآورد شده و افراد بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده مورد مطالعه قرار گرفتند و در نهایت از آمارهای توصیفی و تحلیلی نرم افزار SPSS برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده گردید. نتایج تحقیق حاکی از آن است که در بین ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات بیشترین میزان استفاده از ابزارهای تلفن ثابت، موبایل و تلویزیون صورت می گیرد. در زمینه نوع استفاده نیز بیشترین میزان استفاده در زمینه دسترسی بهتر به خدماتی از جمله تامین نهاده ها، ارتباط بهتر با خریداران(واسطه ها)، ارتباط بهتر و موثرتر با کارشناسان دام و زراعت و همچنین آموختن شیوه های نوین از طریق این ابزارهای اطلاعاتی و ارتباطی است که بیشتر توسط موبایل و تلفن ثابت به انجام می رسد. همچنین فناوری های نوین از جمله اینترنت و کامپیوتر به نسبت کمتری در جامعه روستایی مورد مطالعه استفاده می شوند. در ارتباط با زمان پخش برنامه های توسعه ای و آموزشی نیز نتایج نشان می دهد که با تقویم کشاورزی جامعه روستایی سازگاری خوبی ندارد. از نتایج قابل توجه دیگر، عدم اگاهی و آشنایی جوامع مورد مطالعه از پتانسیل های فناوری های جدید از جمله اینترنت و کامپیوتر است که نیازمند آموزش و اگاهی رسانی در این زمینه می باشد.

لینک کمکی