مقاله تاثير رسانه هاي تصويري در ترويج مصرف گرايي روستايي (مطالعه موردي:روستاهاي دهستان تبادکان شهرستان مشهد)

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 مقاله تاثير رسانه هاي تصويري در ترويج مصرف گرايي روستايي (مطالعه موردي:روستاهاي دهستان تبادکان شهرستان مشهد) دارای 28 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثير رسانه هاي تصويري در ترويج مصرف گرايي روستايي (مطالعه موردي:روستاهاي دهستان تبادکان شهرستان مشهد)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله تاثير رسانه هاي تصويري در ترويج مصرف گرايي روستايي (مطالعه موردي:روستاهاي دهستان تبادکان شهرستان مشهد)،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثير رسانه هاي تصويري در ترويج مصرف گرايي روستايي (مطالعه موردي:روستاهاي دهستان تبادکان شهرستان مشهد) :


سال انتشار : 1396

تعداد صفحات :28

یکی از خصیصه های بنیادی انسان نیازمند بودن و بر همین اساس مصرف­کننده بودن است که عوامل متعددی به آن دامن می­زنند. در این میان رسانه­های ارتباط جمعی امروزه نقش بسیار مهمی در شکل دادن به نگرش­ها و تمایلات مردم به مصرف در جامعه­ی معاصر دارند. تغییرات در سطح مصرف­گرایی در جوامع متفاوت از یکدیگر می­باشد که به نظر می­رسد در جامعه روستایی شدیدتر از سایر جوامع انسانی باشد. لذا تحقیق حاضر به بررسی تأثیر رسانه­های تصویری بر مصرف­گرا شدن روستاییان می‌پردازد. پژوهش حاضر از نوع کاربردی و روش انجام تحقیق توصیفی– تحلیلیاست که در 10 روستای دهستان تبادکان شهرستان مشهد انجام شده است. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 210 نفر تعیین شد. اطلاعات استخراج شده از پرسشنامه با استفاده از روش‌های تجزیه و تحلیل آماری در دو نرم­افزار SPSS و GISو مدل ویکور مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌ها نشان می‌دهد که در روستاهای نمونه از بین 6 شاخص مصرف­گرایی در شاخص لذت­گرایی بیشترین و در شاخص تجمل­گرایی کمترین میانگین را دارا بوده و در بین روستاهای نمونه روستای خوش­هوا دارای بیشترین و روستای اندرخ دارای کمترین میانگین شاخص مصرف گرایی بوده­اند همچنین بین شاخص­های مصرف­گرایی و متغیر رسانه تصویری بیشترین همبستگی، متعلق به شاخص لذت­گرایی و در مراتب بعد شاخصهای تظاهر فردی و مدگرایی می­باشند. در عین حال تبلیغات رسانه­های تصویری هم موجب تغییر مصرف­گرایی در روستاهای نمونه گردیده است. همچنین بر اساس نتایج حاصل از رتبه­بندی مدل ویکور دو روستای خوش­هوا و علی­آباد بیشترین و دو روستای اندرخ و فرخند کمترین میزان مصرف­گرایی را دارا بودند.

لینک کمکی