مقاله اثربخشي برنامه درمانگري کندال بر بهبود نظم جويي شناختي هيجاني کودکان مبتلا به اختلال‏هاي اضطرابي

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 مقاله اثربخشي برنامه درمانگري کندال بر بهبود نظم جويي شناختي هيجاني کودکان مبتلا به اختلال‏هاي اضطرابي دارای 32 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثربخشي برنامه درمانگري کندال بر بهبود نظم جويي شناختي هيجاني کودکان مبتلا به اختلال‏هاي اضطرابي  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله اثربخشي برنامه درمانگري کندال بر بهبود نظم جويي شناختي هيجاني کودکان مبتلا به اختلال‏هاي اضطرابي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثربخشي برنامه درمانگري کندال بر بهبود نظم جويي شناختي هيجاني کودکان مبتلا به اختلال‏هاي اضطرابي :


سال انتشار : 1395

تعداد صفحات :32

اختلال‏های اضطرابی، اختلال‏های شایع روانی هستند که کودکان تجربه می‏کنند به گونه­ای که تحول شناختی، اجتماعی و هیجانی کودک را مختل می­کنند. شیوع بالا و ایجاد پیامدهای منفی درازمدت بر تحول کودکان، نیاز به درمان موثر را برجسته می‏کند.پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر بخشی آموزش برنامه درمانگری کندال بر بهبود نظم جویی شناختی هیجان کودکان مبتلا به اختلال‏های اضطرابی انجام شد. این پژوهش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون، پس آزمون با گروه کنترل انجام شد. بر اساس نمونه گیری هدفمند 22 دانش آموز دختر و پسر با تشخیص اختلال‏های اضطرابی در دامنه سنی 8 – 13 سال انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایشی قرار داده شدند. ارزیابی با استفاده از مقیاس اضطراب چند بعدی MASC، فرم والد و معلم آچنباخ، مقیاس نظم جویی شناختی هیجان فرم کودکان انجام شد. گروه آزمایش در 16 جلسه درمان انفرادی شرکت کردند و گروه کنترل در فهرست انتظار قرار گرفتند. داده‏ها با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس و به روش تحلیل کوواریانس تک متغیری و چند متغیری تحلیل گردید. تحلیل نتایج نشان داد که میانگین نمرات راهبردهای ناسازگارانه نظم جویی شناختی هیجان در گروه آزمایش در مرحله پس آزمون، نسبت به گروه کنترل به طور معنا داری کاهش یافت (P

لینک کمکی