مقاله تأثير آموزش حافظه کاري هيجاني در راهبردهاي تنطيم شناختي هيجان نوجوانان مبتلابه اختلال استرس پس از ضربه

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 مقاله تأثير آموزش حافظه کاري هيجاني در راهبردهاي تنطيم شناختي هيجان نوجوانان مبتلابه اختلال استرس پس از ضربه دارای 29 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تأثير آموزش حافظه کاري هيجاني در راهبردهاي تنطيم شناختي هيجان نوجوانان مبتلابه اختلال استرس پس از ضربه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله تأثير آموزش حافظه کاري هيجاني در راهبردهاي تنطيم شناختي هيجان نوجوانان مبتلابه اختلال استرس پس از ضربه،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تأثير آموزش حافظه کاري هيجاني در راهبردهاي تنطيم شناختي هيجان نوجوانان مبتلابه اختلال استرس پس از ضربه :


سال انتشار : 1395

تعداد صفحات :29

هدف این پژوهش بررسی مقاله تأثير آموزش حافظه کاري هيجاني در راهبردهاي تنطيم شناختي هيجان نوجوانان مبتلابه اختلال استرس پس از ضربه بود. برای این منظور، 5 نفر نوجوان (3 دختر و 2 پسر) از یکی از مراکز نگهداری کودکان کار در شهر کرج با استفاده از ابزارهای تشخیصی (مصاحبه بالینی ساختاریافته و مقیاس تأثیر رویداد (ویس و مارمر، 1997) و به‌صورت داوطلبانه انتخاب شدند. افراد انتخاب‌شده به‌صورت انفرادی، طی 20 جلسه تحت آموزش حافظه کاری هیجانی قرار گرفتند و همه افراد در سه مرحله (قبل از آموزش، پس از آموزش و 2 ماه پیگیری) به‌وسیله‌ی پرسشنامه راهبردهای نظم جویی شناختی هیجان ارزیابی شدند. برای تجزیه تحلیل داده­ها از تحلیل واریانس با اندازه­گیری مکرر و آزمون تعقیبی بون­فرنی استفاده شد. نتایج تجزیه‌وتحلیل داده‌ها بیانگر این بود که آموزش حافظه کاری هیجانی منجر به بهبود راهبردهای سازگارانه تنظیم شناختی هیجان در مؤلفه تمرکز مجدد بر برنامه‌ریزی و ارزیابی مجدد مثبت در آزمودنی‌ها و همچنین کاهش راهبردهای ناسازگارانه تنظیم شناختی هیجان در مؤلفه‌های ملامت خویشتن، ملامت دیگران و فاجعه‌سازی آزمودنی‌ها از مرحله پیش‌آزمون تا پس‌آزمون و پیگیری شده است. با توجه به نتایج پژوهش حاضر، می­توان گفت آموزش حافظه کاری هیجانی، گزینه مناسبی برای بهبود راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در نوجوانان مبتلابه اختلال استرس پس از ضربه می‌باشد.

لینک کمکی