مقاله اثربخشي ترکيب خدمات مشاوره‌اي با تدريس خصوصي تکميلي در کمک به دانش‏آموزان داراي افت تحصيلي، عزّت نفس پايين و رفتارکلاسي نامناسب

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 مقاله اثربخشي ترکيب خدمات مشاوره‌اي با تدريس خصوصي تکميلي در کمک به دانش‏آموزان داراي افت تحصيلي، عزّت نفس پايين و رفتارکلاسي نامناسب دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثربخشي ترکيب خدمات مشاوره‌اي با تدريس خصوصي تکميلي در کمک به دانش‏آموزان داراي افت تحصيلي، عزّت نفس پايين و رفتارکلاسي نامناسب  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله اثربخشي ترکيب خدمات مشاوره‌اي با تدريس خصوصي تکميلي در کمک به دانش‏آموزان داراي افت تحصيلي، عزّت نفس پايين و رفتارکلاسي نامناسب،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثربخشي ترکيب خدمات مشاوره‌اي با تدريس خصوصي تکميلي در کمک به دانش‏آموزان داراي افت تحصيلي، عزّت نفس پايين و رفتارکلاسي نامناسب :




تعداد صفحات :24

هدف: این پژوهش با هدف بررسی مقایسه‌ی اثربخشی مشاوره و تدریس خصوصی تکمیلی بر پیشرفت تحصیلی، رفتار کلاسی و عزّت نفس دانش آموزان در خطر افت تحصیلی شهر سنندج صورت گرفت. روش:طرح این پژوهش از نوع آزمایشی به شیوه‌ی پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل می باشد. جامعه‌ی تحقیق دانش آموزان پایه‌ی اوّل دبیرستان شهر سنندج واقع در استان کردستان بود. از این جامعه، 88 دانش آموز به شیوه‌ی تصادفی ساده طیّ چند مرحله انتخاب شدند، به شیوه‌ی جایگزینی تصادفی، افراد در چهار گروه 22 نفری گماشته شدند. با ابزارهای پرسش نامه‌ی عزّت نفس، چک لیست رفتار کلاسی و نمره‌ی درس ریاضی میزان متغیّر وابسته‌ی آزمودنی‌ها اندازه‎گیری شد و بعد از مداخله‌ی گروهی بر سه گروه آزمایشی به میزان 10 جلسه، سرانجام میزان تغییر متغیّر وابسته در چهار گروه مجدّداً اندازه‌گیری شد. از تحلیل کواریانس چندمتغیّره برای بررسی میزان تأثیر پیش‌آزمون و روش مداخله‌ای استفاده شد. یافته‏ها:نتایج تحلیل‌ها نشان داد که بین آزمودنی‌های گروه‌های آزمایش و کنترل در متغیّرهای وابسته تفاوت معناداری وجود دارد. فرضیه‌های مبنی بر اثربخشی تدریس خصوصی تکمیلی، مشاوره‌ی تحصیلی و آمیخته‌ای از این دو رویکرد بر پیشرفت تحصیلی، رفتار کلاسی و عزّت نفس در میان دانش آموزان، تأیید شد. نتیجه‏گیری: اثر روش ترکیبی مشاوره‌ی تحصیلی و تدریس خصوصی تکمیلی بر کاهش افت تحصیلی، بالابردن عزّت نفس و بهبود رفتارهای کلاسی بیشتر از به کارگیری جداگانه روش‌های مذکور است.

لینک کمکی