مقاله رابطة تاب‌آوري با ابعاد پنجگانة شخصيت و اختلالات باليني افسردگي، اضطراب و جسماني‌سازي در دانشجويان مقطع کارشناسي دانشگاه الزهرا (س)

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 مقاله رابطة تاب‌آوري با ابعاد پنجگانة شخصيت و اختلالات باليني افسردگي، اضطراب و جسماني‌سازي در دانشجويان مقطع کارشناسي دانشگاه الزهرا (س) دارای 38 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رابطة تاب‌آوري با ابعاد پنجگانة شخصيت و اختلالات باليني افسردگي، اضطراب و جسماني‌سازي در دانشجويان مقطع کارشناسي دانشگاه الزهرا (س)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله رابطة تاب‌آوري با ابعاد پنجگانة شخصيت و اختلالات باليني افسردگي، اضطراب و جسماني‌سازي در دانشجويان مقطع کارشناسي دانشگاه الزهرا (س)،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رابطة تاب‌آوري با ابعاد پنجگانة شخصيت و اختلالات باليني افسردگي، اضطراب و جسماني‌سازي در دانشجويان مقطع کارشناسي دانشگاه الزهرا (س) :


سال انتشار : 1394

تعداد صفحات :38

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه تاب‌آوری با ابعاد پنجگانه شخصیت و اختلالات بالینی افسردگی، اضطراب و جسمانی‌سازی در دانشجویان دختر مقطع کارشناسی دانشگاه الزهراء (س) انجام شد. این پژوهش از نوع همبستگی بود. از میان جامعه آماری 5590 نفره دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه الزهراء(س)، 400 نفر به عنوان نمونه با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب شدند. برای جمع‌آوری اطلاعات از سه پرسشنامه تاب‌آوری کوباسا، مدی و کاهن، شخصیت نئو(60NEO-FFI-) کاستا و مک‌کریو خلاصه علائم مرضی(18BSI-) دروگاتیس استفاده شد. داده‌ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی تحلیل شدند. تحلیل آماری نشان داد که بین تاب‌آوری با افسردگی، اضطراب و جسمانی‌سازی و روان‌رنجور خویی رابطه معنادار منفی در سطح 0001/0 p< وجود دارد و بین تاب‌آوری با توافق‌پذیری، برونگرایی و وجدان‌گرایی رابطه معنادار مثبت در سطح 0001/0‌p< مشاهده شد، اما بین تاب‌آوری و تجربه‌پذیری رابطه معناداری یافت نشد. با توجه به رشد روز‌افزون نرخ اختلالات بالینی و شخصیت منحصر‌به‌فرد هر شخص، با آموزش تاب‌آوری می‌توان گام مؤثری را در جهت بهبود سلامت‌روانی جامعه برداشت.

لینک کمکی