مقاله بررسي الگو و سلايق خريد مصرف‌کنندگان ماهي در شهر ساري

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 مقاله بررسي الگو و سلايق خريد مصرف‌کنندگان ماهي در شهر ساري دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسي الگو و سلايق خريد مصرف‌کنندگان ماهي در شهر ساري  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله بررسي الگو و سلايق خريد مصرف‌کنندگان ماهي در شهر ساري،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسي الگو و سلايق خريد مصرف‌کنندگان ماهي در شهر ساري :


سال انتشار : 1395

تعداد صفحات :17

با هدف شناسایی بازار ماهی در استان مازندران،بررسی در مورد الگوی خرید و سلایق مصرف ماهی در بین 266 خانوار شهر ساری صورت گرفت. پرسشنامه­­ای تهیه شد تا مصرف­کنندگان سلایق و الگوی خرید ماهی خانواده خود را نسبت به نوع گون ماهی و اشکال خرید ماهی بیان نمایند. جهت مقاصد توصیفی از آمار توصیفی و برای مقاصد تحلیلی از آزمون فریدمن بهره گرفته شد. نتایج نشان داد که اولویت مصرف گوشت در بین خانوارهای ساروی به ترتیب گوشت مرغ، گوسفند، ماهی و گاو بوده است. نتایج بررسی الگوی خرید ماهی نشان داده که حدود دو سوم از خانوارهای ساروی کمتر از یک­مرتبه در ماه اقدام به خرید ماهی می­کنند و تنها درصد کمی از آنها (1/4 درصد) به صورت هفتگی ماهی می­خرند. مصرف­کنندگان ساروی ماهیان دریایی را بیشتر از ماهیان پرورشی و ماهیان سردآبی را بیشتر از ماهیان گرم­آبی ترجیح دادند. ماهی تازه، زنده و کنسروی به­ترتیب شکل مورد علاق خرید برای مصرف­کنندگان ساروی بوده و سایر اشکال ماهی مثل ماهی منجمد، دودی و شور به­ندرت (مجموعاً 9/7 درصد) مورد پسند مصرف­کنندگان قرار گرفته­اند. نتایج این تحقیق، به قدرت تصمیم­گیری شرکت­ها و عرضه­کنندگان در مورد اینکه چه محصولی به بازار ارایه شود تا فروش بیشتری داشته باشند، کمک خواهد کرد. بنابراین، شناخت نیازها و خواسته­های مصرف­کنندگان و درک رفتار خرید آنها گامی مؤثر در جهت برآوردن انتظارات­شان و در نهایت افزایش مصرف ماهی خواهد بود.

لینک کمکی